דאון היל - טבילת אש
מטרות:
שליטה במורד
שמירה על שיווי משקל
מעבר והתחמקות ממכשולים
ביצוע ע"י:
גוף מאחורי הכיסא
רגליים מאוזנות
ברכיים כפופות
הורדת משקל מהידיים
מרפקים מכופפים
בלימה רכה
שליטה במורד:
תחילה, תן מבט על הירידה, התחלה לסוף. בחר את הקו.
היכן המלכודות? היכן להרים את הכידון? היכן נקודות הבלימה הבטוחות?
קח החלטה לגבי המהירות. כמה מהר תרכב? האם תהיה זו כניסה איטית והגברת המהירות בהמשך, או האם אתה צריך לבדוק את מהירותך ביציאה מהסיבובים? לרוב, בירידה חזקה ורווית מכשולים המהירות היא החברה שלך. למעשה תעזור לך לגהץ את השטח, תאפשר לך להיחבט בסלעים ובמכשולים ולעבור אותם, כמו כן תעזור לייצב את האופניים.
הפילוסופיה הכללית של רוכבי דאון היל - אם תאט תיפול. שמור על תנועה והשתדל לצוף.
שיווי משקל:
בזמן ירידה במקום תלול עליך לנוע לאחור אל מעבר לכיסא, ככל שתלול יותר עליך להיות שעון לאחור.
המטרה היא למקם את מרכז הכובד שלך ממש מעל לנקודה בה תהיה מעל השטח במרכז הגלגלים. במקרים קיצוניים יהיה אף רצוי לגרור את עצמך ממש על הצמיג האחורי כאשר החזה נוגע בקצה הכיסא
מעבר והתחמקות ממכשולים:
כאשר אתה מתקרב למכשול הפעל לחץ קל על שני הבלמים, קדמי ואחורי, בו זמנית.
עמוד על הפדלים כאשר הם מאוזנים ( שעה 15:00/21:00).
בהגיעך לנקודת המעבר או הירידה דחף את הכידון קדימה בעזרת הידיים וקמר את גופך. הרגש את הכיסא זז קדימה. כשהמכשול תלול יותר כופף את ברכיך בכדי להביא את ישבנך אחורה ולמטה, קרוב לצמיג האחורי. חלק את משקלך בצורה שווה על הרגליים כאשר הם מאוזנות ביחס לקרקע.
שמור על תנועה מתמדת, לאט מספיק כדי שהמומנטום בו אתה נמצא לא יגרום לך לאיבוד שליטה, אך מהר מספיק כדי לשמור על שיווי משקל ועל מנת לעבור את המכשולים בדרך.
מדרון:
לא חשוב עד כמה הירידה הבאה מסובכת, עדיף לעבור אותה מאשר לרדת או לנסות לעקוף אותה. אם אתה מאבד שיווי משקל, הרפה המבלמים בזמן שאתה מסובב קלות את הכידון ומפנה את הצמיג הקדמי לעבר כיוון הנפילה, ייצב את עצמך ואז תוכל לבלום בשנית.
כאשר אתה מתקרב לסוף הירידה, הרפה מהבלם הקדמי. בזמן שהאופניים תופסות תאוצה והמירות גוברת הבא את גופך למצב אנכי ( אנכי לקרקע, לא 90 מעלות לאופניים). וודא שאתה לא מושך את הכידון.כאשר אתה מגיע לקרקע מאוזנת, השתחרר. בעדינות עזור לכידון להתרומם לעברך ותן לאופניים לרטוט תחתיך.
אם לפתע הירידה ממשיכה לתוך בור או שהדרך שרועה חצץ, תצטרך לבצע מהלך שיביא לאיזון האופניים. אם צריך, הפעל משקל על הצמיג הקדמי. שמור שלא יתחפר בכדי לא להתהפך. דווש עד ליציאה ושם הרפה מעט ותן לכידון לעלות.
רמפה :
בהגיעך לרמפה, עמוד על הפדלים, ומשוך מעט את הכידון בכדי לעזור לגלגל הקדמי להתרומם, הסתכל קדימה בקו ישר לעבר מקום הנחיתה . על האופניים לנחות כך ששני הגלגלים נוגעים בקרקע בו זמנית.
נסה לרכב בצורה שקולה תוך הבנת השטח והיכולות הטכניות. למידה והכרה של המגבלות, הן שלך והן של האופניים יעזרו לך לתכנן ולהתקדם בצורה יעילה ובטוחה.
חשוב:
הקפד תמיד להצטייד באביזרים למיגון. וודא קודם לכן את תקינות הציוד ובדוק לחץ אויר.
מטרות:
שליטה במורד
שמירה על שיווי משקל
מעבר והתחמקות ממכשולים
ביצוע ע"י:
גוף מאחורי הכיסא
רגליים מאוזנות
ברכיים כפופות
הורדת משקל מהידיים
מרפקים מכופפים
בלימה רכה
שליטה במורד:
תחילה, תן מבט על הירידה, התחלה לסוף. בחר את הקו.
היכן המלכודות? היכן להרים את הכידון? היכן נקודות הבלימה הבטוחות?
קח החלטה לגבי המהירות. כמה מהר תרכב? האם תהיה זו כניסה איטית והגברת המהירות בהמשך, או האם אתה צריך לבדוק את מהירותך ביציאה מהסיבובים? לרוב, בירידה חזקה ורווית מכשולים המהירות היא החברה שלך. למעשה תעזור לך לגהץ את השטח, תאפשר לך להיחבט בסלעים ובמכשולים ולעבור אותם, כמו כן תעזור לייצב את האופניים.
הפילוסופיה הכללית של רוכבי דאון היל - אם תאט תיפול. שמור על תנועה והשתדל לצוף.
שיווי משקל:
בזמן ירידה במקום תלול עליך לנוע לאחור אל מעבר לכיסא, ככל שתלול יותר עליך להיות שעון לאחור.
המטרה היא למקם את מרכז הכובד שלך ממש מעל לנקודה בה תהיה מעל השטח במרכז הגלגלים. במקרים קיצוניים יהיה אף רצוי לגרור את עצמך ממש על הצמיג האחורי כאשר החזה נוגע בקצה הכיסא
מעבר והתחמקות ממכשולים:
כאשר אתה מתקרב למכשול הפעל לחץ קל על שני הבלמים, קדמי ואחורי, בו זמנית.
עמוד על הפדלים כאשר הם מאוזנים ( שעה 15:00/21:00).
בהגיעך לנקודת המעבר או הירידה דחף את הכידון קדימה בעזרת הידיים וקמר את גופך. הרגש את הכיסא זז קדימה. כשהמכשול תלול יותר כופף את ברכיך בכדי להביא את ישבנך אחורה ולמטה, קרוב לצמיג האחורי. חלק את משקלך בצורה שווה על הרגליים כאשר הם מאוזנות ביחס לקרקע.
שמור על תנועה מתמדת, לאט מספיק כדי שהמומנטום בו אתה נמצא לא יגרום לך לאיבוד שליטה, אך מהר מספיק כדי לשמור על שיווי משקל ועל מנת לעבור את המכשולים בדרך.
מדרון:
לא חשוב עד כמה הירידה הבאה מסובכת, עדיף לעבור אותה מאשר לרדת או לנסות לעקוף אותה. אם אתה מאבד שיווי משקל, הרפה המבלמים בזמן שאתה מסובב קלות את הכידון ומפנה את הצמיג הקדמי לעבר כיוון הנפילה, ייצב את עצמך ואז תוכל לבלום בשנית.
כאשר אתה מתקרב לסוף הירידה, הרפה מהבלם הקדמי. בזמן שהאופניים תופסות תאוצה והמירות גוברת הבא את גופך למצב אנכי ( אנכי לקרקע, לא 90 מעלות לאופניים). וודא שאתה לא מושך את הכידון.כאשר אתה מגיע לקרקע מאוזנת, השתחרר. בעדינות עזור לכידון להתרומם לעברך ותן לאופניים לרטוט תחתיך.
אם לפתע הירידה ממשיכה לתוך בור או שהדרך שרועה חצץ, תצטרך לבצע מהלך שיביא לאיזון האופניים. אם צריך, הפעל משקל על הצמיג הקדמי. שמור שלא יתחפר בכדי לא להתהפך. דווש עד ליציאה ושם הרפה מעט ותן לכידון לעלות.
רמפה :
בהגיעך לרמפה, עמוד על הפדלים, ומשוך מעט את הכידון בכדי לעזור לגלגל הקדמי להתרומם, הסתכל קדימה בקו ישר לעבר מקום הנחיתה . על האופניים לנחות כך ששני הגלגלים נוגעים בקרקע בו זמנית.
נסה לרכב בצורה שקולה תוך הבנת השטח והיכולות הטכניות. למידה והכרה של המגבלות, הן שלך והן של האופניים יעזרו לך לתכנן ולהתקדם בצורה יעילה ובטוחה.
חשוב:
הקפד תמיד להצטייד באביזרים למיגון. וודא קודם לכן את תקינות הציוד ובדוק לחץ אויר.
יניב וסרהולץ, רוכב ומדריך אופני הרים, יבואן חוסמי הזיעה halo headband
http://www.dekelbikes.com
http://www.dekelbikes.com